Subaru voitti arvostetun ruotsalaisen Brand Award -palkinnon toistamiseen 2020

Ruotsalaisia brändejä tutkiva sekä markkina-analyysien kanssa toimiva Evimetrix palkitsi Subarun jo toisena vuonna peräkkäin Ruotsin vahvimmaksi automerkiksi.

Kuluttajien kokemuksia ja mielikuvia mittaava Evimetrix Swedish Brand Award -palkinto on jaettu vuodesta 2002 lähtien. Evimetrix kohdistaa tutkimuksensa yli neljään sataan brändiin yli kolmellakymmenellä toimialalla.

Tämän vuoden tutkimuksessa yli 6 000 asiakasta kertoi sekä mielikuvansa erilaisista tuotemerkeistä että kuinka suosittuja ja tunnettuja ne ovat. Analysoidessaan ja vertaillessaan asiakastyytyväisyyttä Evimetrix tutki vaikutusparametreja, jotka eroavat toimialoittain. Yleisessä analyysissä asiakastyytyväisyyteen johtavat parametrit Evimetrix luokitteli McCarthys 5 P:n mukaan.

Tuotemerkin vaikutusparametrejä olivat muun muassa tuotteen laatu, valikoima, kestävyys, hintalaatusuhde, saatavuus, myyntiverkosto, jälleenmyyjät, mainostaminen, henkilökunnan asiantuntevuus sekä palvelun laatu.

Neljän sadan tuotemerkin joukossa Subaru sijoittui sijalle kymmenen, kun vuosi sitten sijoitus oli yhdestoista. Automerkkien joukossa Subaru oli toistamiseen tutkimuksen ykkösmerkki.

– Tuotteella ei todellakaan ole arvoa ilman vahvaa tuotemerkkiä. Tuotemerkin rakentaminen ja sen tietoisuuden lisääminen vaatii kärsivällisyyttä ja pitkän aikavälin näkökulmaa. Se, että jo toinen tutkimus perä jälkeen vahvisti, että meillä on tuotteeseemme tyytyväisimmät asiakkaat, on erittäin hienoa. Olen ylpeä ja kiitollinen arvostetusta palkinnosta, jonka jaan Subaru-tiimimme kesken, Subaru Nordicin markkinointijohtaja Fredrik Tottie iloitsi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.